ARDAHAN İLİNDE BOŞALAN AİLE HEKİMLİĞİ POZİSYONLARI İÇİN 2025-2 (iki)EK YERLEŞTİRME İŞLEMİ DUYURUSU
İlimiz, 5258 sayılı “Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında Kanun” gereği 09/08/2010 tarihinde Aile Hekimliği Pilot Uygulamasına başlamıştır.
İlimizdeki Aile Hekimliği bölgelerinden çeşitli nedenlerle boşalmış olan 3 (üç) Aile Hekimliği pozisyonuna Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği (Resmi Gazete Tarih: 25.01.2013 tarih ve 28539) hükümlerine göre yerleştirme işlemi yapılacaktır. Ek Yerleştirme duyurusu tarihleri 02 Mayıs 2025 / 09 Mayıs 2025 arası Bakanlığımız internet sitesinde yayınlanarak duyurulacaktır. Müracaatlar 12.05.2025 tarihinde başlayacak ve 16/05/2025 tarihi saat 16:00 kadar devam edecektir. Yapılan müracaatlar sonucunda oluşan tercih öncelik sıralaması ve dosya incelenmesi, hizmet puanını gösteren liste yayınlanması 22.05. 2025 başvuru ve hizmet puanlarına itiraz kabulü ve değerlendirilmesi 26 – 29 Mayıs 2025, tercih ve yerleştirmeye esas son listenin ilanı ve müdürlüğümüz internet sitesinde yayınlanması 03.06.2025 tarihi http:/www.http://ardahanism.saglik.gov.tr/ web adresinde ilan edilecektir. YERLEŞTİRME YAPILAN HEKİMLERİN GÖREVE BAŞLAMA SÜRESİ YERLEŞTİRME TARİHİNDEN İTİBAREN EN GEÇ 20.06.2025 TARİHİNE KADARDIR.
Yerleştirme işlemleri 05.06.2025(Perşembe) günü saat 10:00’da itibaren Müdürlüğümüz Toplantı Salonunda yapılacaktır. Yerleştirme işlemi bir komisyon tarafından yürütülecek ve karşılıklı olarak Aile Hekimliği Hizmet Sözleşmesi imzalanacaktır. Yerleştirme işlemi sonucunda Aile Hekimliği sözleşmesi imzalayan hekimler, 30.06.2021 tarih ve 315227 sayılı Aile Hekimliği Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliği ile 30.10.2024 tarih ve 32707 sayılı Aile Hekimleri Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümleri doğrultusunda işleme tabi tutulacaktır.
Yerleştirme sonuçları Müdürlüğümüz http:/ ardahanism.saglik.gov.tr web sayfasında yayınlanacaktır.
YERLEŞTİRME İŞLEMLERİNDE UYULACAK ESASLAR
Yerleştirme işlemleri 25/01/2013 tarih ve 28539 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği ( Aile Hekimliği Uygulamasında Atama ve Nakillerle İlgili Usul ve Esaslar Madde 15) çerçevesinde aşağıdaki sıralamaya göre yapılacaktır.
Sözleşmeli aile hekimleri
MADDE 15 – (1) İl genelinde aile hekimliği pozisyonunun boşalması veya yeni pozisyon açılması durumunda en geç bir ay içinde, sözleşme ile çalıştırılacak aile hekimleri aşağıdaki sıralamaya göre yerleştirilir.
a) (Değişik:RG-11/3/2015-29292) Fiilen en az altı ay aile hekimliği yaparak akabinde askerlik veya doğum nedeniyle sözleşmesini feshederek bir defalık tercih hakkına sahip olan aile hekimleri; bu grupta bulunan aile hekimlerine askerlik veya doğum sonrası kamu görevine başlama tarihine göre öncelik verilir. Kamu görevlisi olmayan hekimler için ise müdürlüğe başvuru tarihine göre öncelik verilir.
b) (Değişik:RG-21/2/2025-32820) Yerleştirme sırasında aile sağlığı merkezinde uzman aile hekimliği kontenjanı var ise; o pozisyon için önce o ilde aile hekimliği yapan aile hekimliği uzmanlarına, daha sonra ildeki diğer aile hekimliği uzmanlarına öncelik verilir. Aile hekimliği uzmanı (c) ve (d) bentlerinde; kontenjan olması halinde her daim, kontenjan olmaması halinde ise hizmet puanına göre sıralamaya dahil edilir.
c) (Değişik:RG-21/2/2025-32820) Sözleşmeli aile hekimi olarak görev yapanlar, aynı yerleştirme işleminde kullanılmak üzere (a) bendindeki bir defalık tercih hakkını kullanmayan aile hekimleri, takip eden ilk yerleştirmede kullanılmak üzere yargı kararının uygulanması bakımından başka birinin göreve başlatılması zarureti nedeniyle sözleşmesi feshedilen aile hekimleri, takip eden ilk yerleştirmede kullanılmak üzere mazeret nedeniyle naklen tayin olanlardan atama kararından önceki son bir yıl boyunca aile hekimliği yapmış olan tabip ve uzman tabipler.
ç) (Mülga:RG-21/2/2025-32820)
d) İl içindeki tabip ve uzman tabipler.
(2) Aile hekimliği yerleştirmeleri il bazında yapılır. İldeki kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan aile hekimliği uzmanları, tabipler ve diğer uzman tabiplerden muvafakati verilenler başvuru yaparlar. Yerleştirmeler bentlere göre ve bentler içerisinde de (a) bendi hariç en yüksek hizmet puanından başlamak üzere tercihlere göre yapılır.
(3) (Değişik:RG-21/2/2025-32820) Aile hekimliği uzmanlarının, grup çalışmasının sağlanması, uzmanlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve kişilerin hizmet unsurlarından dengeli bir şekilde yararlanabilmeleri için her aile sağlığı merkezinden bir pozisyonu tercih ederek yerleşme hakları vardır. Bu kontenjan, aile sağlığı merkezindeki pozisyonların %50’si olarak uygulanır. Oran hesabında kesirler üstteki tam sayıya tamamlanır.
(4) Yerleştirme yapılırken, Kurumun ve müdürlüğün internet sayfası üzerinden en az beş gün süreyle boş pozisyonun ilanı yapılır ve başvuranların belirlenen yer, gün ve saatte yerleştirme toplantısında hazır bulunmaları duyurulur. Yerleştirmenin yapılacağı ilde halen sözleşmeli aile hekimi olarak görev yapan personelin boş pozisyonları tercih etmesi halinde bu personelin boşalttığı pozisyonlar ile birlikte bütün yerleştirme işlemleri tek oturumda tamamlanır. Bu işlemler ilanda duyurulan gün ve saatte elektronik ortamda da yapılabilir.
(5) Aile hekimliği pozisyonunda göreve başlayan sözleşmeli aile hekimi, bu pozisyonda fiilen bir yıl çalışmadan başka bir aile hekimliği pozisyonuna nakil talebinde bulunamaz. Bir yıllık fiilen çalışma süresinin hesaplanmasında, hafta sonu, resmi tatil günleri ve yıllık izin kullanılan günler fiili çalışmadan sayılır. Ancak mazeret ve hastalık izinli geçirilen günler ise fiili çalışmadan sayılmaz.
Yerleştirme işlemleri için, adayın geçerli bir kimlik belgesiyle birlikte bizzat kendisinin gelmesi şarttır. Ancak hastalık, acil durum, yakının vefatı vb. mücbir bir mazereti olanlar, noter onaylı “Ardahan İli Aile Hekimliği 2023.13(Onüç)Ek Yerleştirme işleminde, sıram geldiğinde şahsım adına yer belirleme ve sözleşme yapma yetkisini ……….kimlik no’lu ………..’ya veriyorum’’ ibaresi olan vekaletname ile vekil kıldıkları kişi aracılığı ile ek yerleştirme işlemine katılabilirler. Ek Yerleştirme kura işlemleri sırasında İSM yetkilileri ve başvuru yapan kişi veya vekaletinin verildiği kişi dışında katılımcı kabul edilmeyecektir.
Boşalan pozisyona müracaatı kabul edilen aile hekimi onbeş gün içinde görevine başlamak zorundadır.
İSTENEN BELGELER
- İlimizde halen Aile Hekimi olarak görev yapan hekimlerden istenecek belgeler:
ü Başvuru Dilekçesi ( EK 2 için tıklayın).
ü Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Ocak 2025 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır)
- İdari görev yapan hekimlerden istenecek belgeler:
ü Başvuru Dilekçesi ( EK 3 için tıklayın),
ü İdari görevinden ayrılmasının uygun görülmediğini gösterir yazılı resmi belge
ü Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Ocak 2025 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır)2 adet fotoğraf
- Daha evvel başvurusu olan hekimlerden istenecek belgeler:
ü Başvuru Dilekçesi (EK 4 için tıklayın ).
ü Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Ocak 2025 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır)
- Kadrosu veya pozisyonu ilimizde olan Aile Hekimliği uzmanları ile tabip / diğer uzman tabiplerden
İstenecek belgeler:
ü Aile Hekimi Bilgi Formu ( EK 1 için tıklayın ),
ü Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Ocak 2025 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır.),
üAile Hekimliği 1.Aşama Uyum Eğitimi Sertifikasının onaylı örneği (Aile Hekimliği uzmanları hariç )
üSağlık Bakanlığı dışındaki kamu kurumlarında çalışan hekimler kadrosunun bulunduğu kurumdan alacakları onaylı Hizmet Cetveli
ü Nüfus cüzdanı fotokopisi.
ü Aile hekimi iken, askerlik veya doğum sonrası ücretsiz izin nedeniyle görevinden ayrılan hekimler: Askerlik sonrası / Doğum Sonrası (Ücretsiz İzin Sonrası) göreve başlama tarihini gösterir belge.
ü İlan Metni sonunda ekler yer almaktadır.
ü Aile hekimliği yerleştirmeleri il bazında yapılır. İldeki kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan aile hekimliği uzmanları, tabipler ve diğer uzman tabiplerden muvafakati verilenler başvuru yaparlar. Yerleştirmeler bentlere göre ve bentler içerisinde de (a) bendi hariç en yüksek hizmet puanından başlamak üzere tercihlere göre yapılır.
ü Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün 13.12.2017 tarihli ve 2017/21 sayılı Aile hekimliğine geçişte muvafakat işlemleri konulu genelgesi yayınlanmıştır . Aile Hekimliği Ek Yerleştirme İşlemlerinde başvurularda muvafakat değerlendirmesi , aşağıda yer alan genelgeye göre yapılacaktır.
* Nüfuslar güncel nüfus sayılarına göre düzenlenmiş
Yerleştirme işlemini müteakip 15 gün içerisinde yeni pozisyonlarda başlayış yapılır
|
|
| ARDAHAN İLİ BOŞ OLAN AİLE HEKİMLİĞİ POZİSYONLARI |
Sıra No | ASM Adı | AH Bölgesi | Aile Sağlığı Elemanı | Mobil Nüfus * | Yerleşik Nüfus | Yerinde Sağlık Hizmeti | Toplam Nüfus * |
1 | ÇILDIR 1 NOLU AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ | 750202 NOLUAHB | YOK | 885 | 1098 | 0 |
1983 |
2 | POSOF 1 NOLU AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ | 750601 NOLU AHB | YOK | 1258 | 763 | 0 | 2021 |
3 | DAMAL 1NOLU AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ | 750303 NOLU AHB | YOK |
0 | 1098 |
0 |
1098 |
AİLE HEKİMLİĞİNE GEÇİŞTE MUVAFAKAT İŞLEMLERİ
5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu’nun 3’ maddesinin birinci fıkrasında ‘’Sağlık Bakanlığı ; Bakanlık ve diğer kamu kurum veya kuruluşları personel olan uzman tabip, tabip ve aile sağlığı çalışanı olarak çalıştırılacak sağlık personelini, kendilerinin talebi veya kurumlarının veya Bakanlığın muvafakati üzerine 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın ,sözleşmeli olarak çalıştırmaya veya bu nitelikteki Bakanlık personelini aile hekimliği uygulamaları için görevlendirmeye yetkilidir.’’ hükmüne yer verilmiştir.
Sağlık hizmetlerinin etkili, verimli yürütülmesi ve hizmet sunumunda aksamaya mahal verilmemesi amacıyla, sözleşmeli aile hekimliği uygulamalarında görev yapmak isteyenlere aşağıdaki açıklamalar çerçevesinde işlem yapılacaktır.
1) Bakanlığımız ve bağlı kuruluşları hariç diğer kamu kurum ve kuruluşlarından sözleşmeleri aile hekimi veya aile sağlığı çalışanı olmak üzere müracaat eden personel, kurumlarınca muvafakat verilmesi halinde yerleştirme işlemine alınacaktır.
2) Halen sözleşmeli aile hekimi veya aile sağlığı çalışanı olarak görev yapan ve aile hekimliği uygulamasına geçmesi için muvafakat verilen personelin mevcut durumları sözleşmeli olduğu müddetçe ve sözleşme yenilemelerinde de korunacaktır. Ayrıca Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (c) bendi uyarınca öncelik hakkı bulunanların aile hekimliği yerleştirme başvurusunda muvafakat aranmayacaktır. Aile hekimliği biriminde aile sağlığı çalışanı olarak görev yapmak üzere sözleşme imzalanması durumunda ayrıca muvafakat aranmayacaktır.
3) Bakanlığımız kadrolarında tabip, ebe, hemşire, sağlık memuru (toplum sağlığı, ilk ve acil yardım) olarak görev yapan personelin sözleşmeli aile hekimliği pozisyonlarına geçmek için bulundukları kurumdan ayrılmaları halinde;
a) İl sağlık müdürlüğü, ilçe sağlık müdürlüğü, toplum sağlığı merkezi ve bağlı birimleri ile E grubundaki hastanelerinde unvan veya branşında doluluk oranının % 30’un
b) Eğitim araştırma hastaneleri ile devlet hastanelerinde unvan veya branşında doluluk oranının % 60’ın,
c) Diğer sağlık tesislerinde unvan veya branşında doluluk oranının %60’ın altına düşenlere muvafakat verilmemiş, bu oranların üzerinde olması durumunda muvafakat verilmiştir Sağlık evlerinde çalışan personel için bu maddedeki oranlar aranmaksızın muvafakat verilmiştir.
4) Doluluk oranının hesaplanmasında Personel Dağılım Cetveline göre aktif çalışan personel sayısı esas alınacaktır. Aktif çalışan sayısının belirlenmesinde, üç aydan fazla süre ile görevde bulunmayan personel hesaba katılmayacaktır. Geçici görevde bulunan personelin muvafakat verme işlemlerinde, ilgilinin kadrosunun bulunduğu yerdeki sayı ve oranlar esas alınacaktır.
5) Eğitim ve araştırma hastaneleri ve devlet hastanelerinde görev yapmakta olanlardan en az 25 yıl hizmeti olanlar ile sağlık kurulu raporu gereğince nöbet tutamayacak olanlara, bulunduğu hastanelerden ayrılmaları halinde unvan veya branşında doluluk oranı %50nin altına düşmemek şartıyla muvafakat verilmiştir.
6) 663 sayılı Sağlık Alanında Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 45/A maddesi kapsamında görev yapan sözleşmeli personelin, sadece pozisyonunun vize edildiği ilçe sınırlarında yada aynı ilin sosyoekonomik gelişmişlik düzeyi bakımından eşit veya daha alt kademedeki ilçelerine Genelgenin 3 üncü maddesindeki oranlar dikkate alınarak aile sağlığı çalışanı olarak sözleşme imzalamasına muvafakat verilmiştir.
7) Aile hekimliği yerleştirme işlemine müteakip devlet memuru kadrosuna dönmek şartıyla,4924 sayılı Kanun ve 663 sayılı KHK’nın 42 nci maddesi kapsamında sözleşme imzalayan tabip veya aile hekimliği uzmanlarına muvafakat verilmiştir. Ancak mezkur KHK’nın 42nci maddesi ekli (2) sayılı cetvelde belirtilen pozisyonlarda kapsamında sözleşmeli olarak fiilen bir yıl içerisinde içerisinde aile hekimliğine geçişlerinde doluluk oranı şartı aranmadan muvafakat verilmiştir
8) 4924 sayılı Kanuna tabi olarak görev yapan sözleşmeli personel için sadece pozisyonunun vize edildiği ilçe sınırları içinde bulunan aile hekimliği birimlerinde aile sağlığı çalışanı olarak sözleşme imzalamak üzere muvafakat verilmiştir
9) 3359 sayılı Kanun tabi kapsamında Devlet hizmeti yükümlüsü olarak görev yapan tabip ile aile hekimliği uzmanları sadece kadrolarının bulunduğu ildeki aile hekimliği pozisyonlarına başvurabilir.
10)Bakanlığımıza bağlı hastanelerde görev yapan tabip, ebe, hemşire, sağlık memurlarından(toplum sağlığı, ilk ve acil yardım ) herhangi bir sertifikaya (diyaliz sertifikası, yoğun bakım sertifikası, vb) sahip olması nedeniyle özellikli birimlerde görev yapanların sözleşmeli aile hekimliğine muvafakat verilmemiştir.
11) Muvafakat belgesi, yukarıda belirtilen istisnalar dışında her aile hekimliği yerleştirmesi için ayrıca aranacaktır. Süreli veya belirli bir il gibi sınırlamaların yer aldığı muvafakat belgeleri kabul edilmeyecektir. Muvafakat başvurularının tamamı birlikte değerlendirilecektir. Muvafakat verilecek personel sayısından fazla müracaat olması halinde öncelikle en yüksek hizmet puanına ,hizmet puanının eşit olması halinde hizmet süresi fazla olana muvafakat verilecektir. Ancak üç yerleştirme işlemi için üst üste muvafakat alıp yerleştirme sırasında tercih yapmayan tabip veya uzman tabiplere bir yıl süre ile muvafakat verilmeyecektir.
12) Bu Genelgenin 7 inci ve 9 uncu maddelerindeki kısıtlamalar haricinde aile hekimliği uzmanlarının tamamının aile hekimliğine geçişine muvafakat verilmiştir.
13) Aile hekimliği uzmanları haricindeki düğer uzman tabiplerin ise sözleşmeli aile hekimliği pozisyonlarına geçmelerine muvafakat verilmemiştir. Mazeretleri gereği sözleşmeli aile hekimliğine geçmek isteyenlerin başvuruları, İl Sağlık Müdürlüğünün uygun görüşü ve gerekçeleri doğrultusunda uzman tabip ihtiyaçları dikkate alınarak Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından değerlendirilerek karara bağlanacaktır.
14) Sözleşmeli aile hekimliği uygulamalarında görev almak için başvuruda bulunanlar arasında hizmetin ifasında kaynaklı veya hekimlik mesleğiyle bağdaşmayan suçlar ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) bendinin beşinci fıkrasına göre adli yönden incelemesi devam eden personelin dosyaları Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğüne gönderilecek ve anılan Genel Müdürlükçe muvafakat verilmesi halinde yerleştirmeye alınacaktır.
15)Sözleşmeli aile ve aile sağlığı çalışanı olarak görev yapmakta iken Aile Hekimliği Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliği’nin; 7
nci maddesi hükümlerine istinaden sözleşmeleri yenilenmeyen, 8 inci maddesi hükümlerine istinaden sözleşmeleri kendiliğinden sona eren ve 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrası hükümlerine istinaden sözleşmesi feshedilen aile hekimi ve aile sağlığı çalışanlarına, sözleşmelerinin sona erdiği tarihten itibaren iki yıl süre ile aile hekimliğine geçmelerine muvafakat verilmemiştir.