ARDAHAN İLİNDE BOŞALAN AİLE HEKİMLİĞİ POZİSYONLARI İÇİN 2018-3. (ÜÇ) EK YERLEŞTİRME İŞLEMİ DUYURUSU
15 Şubat 2018

ARDAHAN  İLİNDE BOŞALAN AİLE HEKİMLİĞİ POZİSYONLARI İÇİN 2018-3. (ÜÇ)EK YERLEŞTİRME İŞLEMİ DUYURUSU

İlimiz, 5258 sayılı “Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında Kanun” gereği 09/08/2010 tarihinde Aile Hekimliği Pilot Uygulamasına başlamıştır.

İlimizdeki Aile Hekimliği bölgelerinden çeşitli nedenlerle boşalmış olan 4( Dört ) Aile  Hekimliği  pozisyonuna  Aile  Hekimliği  Uygulama Yönetmeliği (Resmi Gazete Tarih: 25.01.2013 tarih ve 28539) hükümlerine göre yerleştirme işlemi yapılacaktır. Ek Yerleştirme duyurusu tarihleri 08 Şubat – 15 Şubat 2018 arası Bakanlığımız internet sitesinde yayınlanarak duyurulacaktır. Müracaatlar 15/02/2018 tarihinde başlayacak ve 19/02/2018 tarihi mesai bitimine kadar devam edecektir.  Yapılan  müracaatlar  sonucunda  oluşan  tercih  öncelik  sıralaması  ve dosya incelenmesi, hizmet  puanını  gösteren  liste yayınlanması 19/02/2018  ile 21/02/2018 tarihleri  arasında http:/www.http://ardahanism.saglik.gov.tr/ web adresinde ilan edilecektir. 

Yerleştirme işlemleri 22/02/2018(Perşembe) günü saat  16:00’dan  itibaren  Müdürlüğümüz Toplantı Salonunda yapılacaktır. Yerleştirme işlemi bir komisyon tarafından yürütülecek ve karşılıklı olarak Aile Hekimliği Hizmet Sözleşmesi imzalanacaktır. Yerleştirme işlemi sonucunda Aile Hekimliği sözleşmesi imzalayan hekimler, 30.12.2010 tarih ve 227801 sayılı Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Kapsamında Sağlık Bakanlığınca Çalıştırılan Personele Yapılacak Ödemeler ve Sözleşme Şartları Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda işleme tabi tutulacaktır.

Yerleştirme sonuçları Müdürlüğümüz http:/ ardahanism.saglik.gov.tr web sayfasında yayınlanacaktır.

YERLEŞTİRME İŞLEMLERİNDE UYULACAK ESASLAR

Yerleştirme işlemleri 25/01/2013  tarih ve 28539 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği ( Aile Hekimliği Uygulamasında Atama ve Nakillerle İlgili Usul ve Esaslar Madde 15) çerçevesinde aşağıdaki sıralamaya göre yapılacaktır.

  1. Askerlik dönüşü veya doğum sonrası bir defalık tercih hakkı bulunan aile hekimleri: bu grupta bulunan aile hekimlerine askerlik veya doğum sonrası kamu görevine başlama tarihine göre öncelik verilir. Kamu görevlisi olmayan hekimler için ise müdürlüğe başvuru tarihine göre öncelik verilir.

   b)    Yerleştirme sırasında aile sağlığı merkezinde uzman aile hekimliği kontenjanı var ise; o pozisyonu önce o ilde  aile hekimliği yapan aile hekimliği uzmanları, daha sonra ildeki diğer aile hekimliği uzmanları.

   c)  Sözleşmeli aile hekimi olarak görev yapanlar, (a) bendindeki bir defalık tercih hakkını kullanmayan aile hekimleri, yargı kararının uygulanması nedeniyle sözleşmesi feshedilen aile hekimleri, Sağlık Bakanlığı Atama ve Nakil Yönetmeliği kapsamında mazeret nedeni ile naklen tayin olanlardan atama kararından önceki son bir yıl boyunca aile hekimliği yapmış olanlar.

   ç)  Varsa yedek liste: İlk yerleştirme esnasında yedek listeye giren hekimler müteakip yerleştirmede sıra kendilerine gelmesine rağmen yerleşmezler ise yedek listeden çıkarılırlar.

   d)   İl içindeki tabip ve uzman tabipler.

 3359 sayılı kanun kapsamında Devlet Hizmet yükümlüsü olarak görev Hekimler (Aile Hekimliği uzmanları dahil ) sadece kadrolarının bulunduğu ilçe sınırları içerisinde veya aynı il içerisinde olmak kaydıyla sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralamasına göre kadronun bulunduğu ilçe ile aynı gelişmişlik seviyesinde yada daha düşük gelişmişlik seviyesinde bulunan ilçe sınırları içerisinde Aile Hekimliği pozisyonlarına başvurarak yerleşebileceklerdir.

                 

Yerleştirme işleminde, her gruptaki hekimler önce kendi içinde hizmet puanına göre sıralanır ve o gruptakilerden en yüksek hizmet puanı olan hekimden başlamak üzere tercihlerine göre yerleştirme yapılır (Eğitimden kazanılan ek puanlar sadece aile hekimliği ilk yerleştirmelerinde kullanılmak üzere hizmet puanına eklendiğinden bu yerleştirmede dikkate alınmayacaktır). Yerleştirme yapılan gruptaki işlemlerin bitmesi ile bir alt gruba geçilerek aynı işlemler tekrar edilir.

Yerleştirmeye açılan Aile Hekimliği birimine, Ek yerleştirme işlemi sonucunda atanmaya hak kazanan Hekimler, birimde görev yapan Aile Hekimlerinin ilişkilerini kesmelerine mütakip göreve başlatılacaktır.

İlimizde 24.10.2017 tarihinde yapılacak Ek yerleştirme işlemi tarihine kadar herhangi bir Aile Hekimliği biriminde istifa, tayin vb. nedenlerle boşalma olursa boşalan birim ek yerleştirme, aynı ek yerleştirme işlemine dahil edilebilecektir.

Yerleştirmenin yapılacağı ilde halen sözleşmeli aile hekimi olarak görev yapan personelin boş pozisyonları tercih etmesi halinde bu personelin boşalttığı pozisyonlar ile birlikte bütün yerleştirme işlemleri tek oturumda tamamlanır

   Yerleştirme işlemleri için, adayın geçerli bir kimlik belgesiyle birlikte bizzat kendisinin gelmesi şarttır. Ancak hastalık, acil durum, yakının vefatı vb. mücbir bir mazereti olanlar, noter onaylı “Ardahan İli Aile Hekimliği 2018-3.(üç )Ek Yerleştirme işleminde, sıram geldiğinde şahsım adına yer belirleme ve sözleşme yapma yetkisini ……….kimlik no’lu ………..’ya veriyorum’’ ibaresi olan vekaletname ile vekil kıldıkları kişi  aracılığı ile ek yerleştirme işlemine katılabilirler.

Aile hekimliği pozisyonunda göreve başlayan sözleşmeli aile hekimi, bu pozisyonda fiilen bir yıl çalışmadan aynı ilde başka bir aile hekimliği pozisyonuna nakil talebinde bulunamaz. Bir yıllık fiilen çalışma süresinin hesaplanmasında, hafta sonu,yıllık izin ve resmi tatil günleri fiili çalışmadan sayılır. Ancak mazeret ve hastalık izinli geçirilen günler ise fiili çalışmadan sayılmaz. Bu kısıtlama uygulamaya geçilen pilot ilde ilk bir yıllık dönemde uygulanmaz.

Boşalan pozisyona müracaatı kabul edilen aile hekimi onbeş gün içinde görevine başlamak zorundadır.

İSTENEN BELGELER

3359 sayılı kanun kapsamında Devlet Hizmet yükümlüsü olarak görev yapan Hekimler (Aile Hekimliği uzmanları dahil ) sadece kadrolarının bulunduğu ilçe sınırları içerisinde veya aynı il içerisinde olmak kaydıyla sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralamasına göre kadronun bulunduğu ilçe ile aynı gelişmişlik seviyesinde yada daha düşük gelişmişlik seviyesinde bulunan ilçe sınırları içerisinde Aile Hekimliği pozisyonlarına başvurarak yerleşebileceklerdir.

- İlimizde halen Aile Hekimi olarak görev yapan hekimlerden istenecek belgeler:

  • Başvuru Dilekçesi ( EK 2 ).
  • Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Temmuz 2014 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır)

                - İdari görev yapan hekimlerden istenecek belgeler:

  • Başvuru Dilekçesi ( EK 3 ),
  • İdari görevinden ayrılmasının uygun görülmediğini gösterir yazılı resmi belge
  • Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Temmuz 2014 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır)

               - Daha evvel başvurusu olan hekimlerden istenecek belgeler:

  • Başvuru Dilekçesi ( EK 4 ).
  • Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Temmuz 2014 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır)

    - Kadrosu veya pozisyonu ilimizde olan Aile Hekimliği uzmanları ile tabip / diğer uzman tabiplerden

       İstenecek belgeler:

  • Başvuru Dilekçesi ( EK 5 ),
  • Aile Hekimi Bilgi Formu ( EK 1 ),
  • Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Temmuz 2014 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır.),
  • Aile Hekimliği 1.Aşama Uyum Eğitimi Sertifikasının o­naylı örneği (Aile  Hekimliği uzmanları hariç )
  • Sağlık Bakanlığı dışındaki kamu kurumlarında çalışan hekimler kadrosunun bulunduğu kurumdan alacakları onaylı Hizmet Cetveli
    • Nüfus cüzdanı fotokopisi.
    • Aile hekimi iken, askerlik veya doğum sonrası ücretsiz izin nedeniyle görevinden ayrılan hekimler: Askerlik sonrası / Doğum Sonrası (Ücretsiz İzin Sonrası) göreve başlama tarihini gösterir belge.

  • Aile hekimliği yerleştirmeleri il bazında yapılır. İldeki kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan aile hekimliği uzmanları, tabipler ve diğer uzman tabiplerden muvafakati verilenler başvuru yaparlar. Yerleştirmeler bentlere göre ve bentler içerisinde de (a) bendi hariç en yüksek hizmet puanından başlamak üzere tercihlere göre yapılır.

  •  Sağlık Bakanlığı  Yönetim  Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün 13.12.2017  tarihli ve 2017/21  sayılı Aile hekimliğine geçişte muvafakat işlemleri konulu genelgesi yayınlanmıştır . Aile Hekimliği Ek Yerleştirme İşlemlerinde başvurularda muvafakat değerlendirmesi , aşağıda yer alan genelgeye göre  yapılacaktır.

       * Nüfuslar güncel nüfus sayılarına göre düzenlenmiş

ARDAHAN İLİ BOŞ OLAN AİLE HEKİMLİĞİ POZİSYONLARI

Sıra No

ASM Adı

AH Bölgesi

Aile Sağlığı Elemanı

Mobil Nüfus *

Toplam Nüfus *

1

ÇILDIR 1 NOLU ASM

750202 NOLU AHB

VAR

1298

2702

2

MERKEZ 1 NOLU ASM

750113 NOLU AHB

VAR

Yerinde Sağlık Hizmeti 500

1486

3

HANAK 1 NOLU ASM

750403 NOLU AHB

VAR

979

2462

4

POSOF 1 NOLU ASM

750602 NOLU AHB

VAR

1344

2120

5

HANAK 1 NOLU ASM

750404 NOLU AHB

VAR

0

1523















                                                                                        AİLE HEKİMLİĞİNE GEÇİŞTE MUVAFAKAT İŞLEMLERİ

         5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu’nun 3’ maddesinin birinci fıkrasında  ‘’Sağlık Bakanlığı ; Bakanlık ve diğer kamu kurum veya kuruluşları personel olan uzman tabip, tabip ve aile sağlığı elemanı olarak çalıştırılacak sağlık personelini, kendilerinin talebi veya kurumlarının veya Bakanlığın muvafakati üzerine 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın ,sözleşmeli olarak çalıştırmaya veya  bu nitelikteki Bakanlık personelini aile hekimliği uygulamaları için görevlendirmeye…yetkilidir.’’ hükmüne yer verilmiştir.

          Sağlık hizmetlerinin etkili, verimli yürütülmesi ve hizmet sunumunda aksamaya  mahal verilmemesi  amacıyla ,sözleşmeli aile hekimliği uygulamalarında görev yapmak isteyenlere aşağıdaki açıklamalar çerçevesinde işlem yapılacaktır.

         

  1.   Bakanlığımız ve bağlı kuruluşları hariç diğer kamu  kurum ve kuruluşlarından sözleşmeli aile hekimi /aile sağlığı elemanı olmak üzere  müracaat eden personel, kurumlarınca muvafakat verilmesi halinde yerleştirme işlemine alınacaktır.

  2.   Halen  sözleşmeli aile hekimi/aile sağlığı elemanı olarak görev yapan ve aile hekimliği uygulamasına geçmesi için muvafakat verilen personelin mevcut durumları sözleşmeli olduğu  müddetçe ve sözleşme yenilenmelerinde korunacaktır.

  3.   Bakanlığımız kadrolarında aile hekimliği uzmanı ,tabip, ebe, hemşire, sağlık memuru(toplum sağlığı) ve acil tıp teknisyeni olarak görev yapan personelin sözleşmeli aile hekimliği pozisyonlarına geçişlerine aşağıda belirtilen kısıtlamalar haricinde muvafakat verilmiştir.

  1.  Bakanlığımız eğitim araştırma hastaneleri ile devlet hastanelerinde görev yapmakta olup sözleşmeli aile   hekimliği pozisyonlarına geçmek isteyen tabip, ebe ve hemşirelere, bulunduğu hastaneden ayrılması halinde Personel Dağılım Cetveline göre unvan veya branşında doluluk oranı %70’in altına ,entegre hastaneleri ile  diğer sağlık tesislerinde doluluk oranı % 50’nin altına düşenlere muvafakat verilmemiştir.
  2. 4924 sayılı Kanun gereği sözleşme imzalamış olan tabip ve uzman tabiplere, aile hekimliği sözleşmesi imzalamaları için  muvafakat verilmemiştir. Ancak memur kadrosunda görev yapmakta iken 4924 sayılı Kanun kapsamında sözleşme imzalayan tabip ve aile hekimleri uzmanları ,memur kadrosuna dönmeleri şartıyla muvafakat verilmiştir.
  3. Tabip ve uzman tabipler hariç olmak üzere 4924 sayılı Kanuna tabi olarak görev yapan sözleşmeli personel, sadece pozisyonunun vize  edildiği ilçe sınırları içerisinde bulunan aile hekimliği birimlerinde aile sağlığı elemanı olarak sözleşme imzalayabilirler.
  4.   663 sayılı KHK’nın  45/A maddesine tabi olarak görev yapan sözleşmeli personelin aile sağlığı elemanı olarak  sözleşme   imzalamasına  muvafakat verilmemiştir.
  5. 3359 sayılı Kanun kapsamında Devlet hizmeti yükümlüsü olarak görev yapan aile hekimleri uzmanları ve    tabipleri ,  sadece kadrolarının bulunduğu ilçe sınırları içerisinde veya aynı ay içerisinde olmak kaydıyla Aile Hekimliği Ödeme ve Sözleşme Yönetmeliği’nin  Ek-3 ‘ünde yer alan ‘’Sosyo ekonomik Gelişmişlik Bölgesi ‘’ sütununa göre kadrolarının bulunduğu ilçe ile aynı gelişmişlik  seviyesinde ya da daha alt seviyede bulunan ilçelerdeki aile hekimliği pozisyonlarına başvurabilirler.
  6. Bakanlığımıza bağlı hastanelerde görev yapan tabip, ebe ve hemşirelerden  herhangi bir sertifikaya  (diyaliz sertifikası, yoğun bakım sertifikası vb.)sahip olması nedeniyle özellikli birimlerde görev yapanların sözleşmeli aile hekimliği pozisyonlarına geçmelerine muvafakat verilmemiştir.
  7. Muvafakat verilecek personel sayısından fazla müracaat olması halinde öncelikle en yüksek hizmet puanına ,hizmet puanı eşit olması halinde hizmet süresi fazla olana muvafakat verilecektir.

    1.  Aile hekimi uzmanı dışındaki uzman tabiplerin sözleşmeli aile hekimliği pozisyonlarına geçmelerine muvafakat verilmemiştir. Mazeretleri gereği sözleşmeli aile hekimliğine geçmek isteyenlere , İl Sağlık Müdürlüğünün uygun görüşü ve gerekçeleri doğrultusunda uzman tabip ihtiyaçları dikkate alınarak Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından değerlendirilecektir.

    2.  Sözleşmeli aile hekimliği uygulamalarında görev almak için başvuruda bulunanalar arasında hizmetin faşından kaynaklı veya hekimlik mesleğiyle bağdaşmayan suçlar ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48’inci maddesinin  (A) bendinin beşinci fıkrasına göre adli yönden incelenmesi devam eden personelin dosyaları  Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğüne gönderilecek ve anılan Genel Müdürlükçe muvafakat verilmesi halinde yerleştirmeye alınacaktır.
    3.  Mülga Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun 05/11/2012 tarihli ve 929 sayılı ‘’Aile hekimliğine geçişte muvafakat işlemleri ‘’konulu genelge yazısı yürürlükten kaldırılmıştır.

EKLER İÇİN TIKLAYINIZ...

EK 5.docx
EK 4.docx
EK 3.docx
EK 2.docx
EK 1.docx