ARDAHAN İLİNDE BOŞALAN AİLE HEKİMLİĞİ POZİSYONLARI İÇİN 2022-1. (Bir)EK YERLEŞTİRME İŞLEMİ DUYURUSU
05 Ocak 2022

ARDAHAN  İLİNDE BOŞALAN AİLE HEKİMLİĞİ POZİSYONLARI İÇİN 2022-1. (Bir)EK YERLEŞTİRME İŞLEMİ DUYURUSU

İlimiz, 5258 sayılı “Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında Kanun” gereği 09/08/2010 tarihinde Aile Hekimliği Pilot Uygulamasına başlamıştır.

İlimizdeki Aile Hekimliği bölgelerinden çeşitli nedenlerle boşalmış olan 3( Üç) Aile  Hekimliği  pozisyonuna  Aile  Hekimliği  Uygulama Yönetmeliği (Resmi Gazete Tarih: 25.01.2013 tarih ve 28539) hükümlerine göre yerleştirme işlemi yapılacaktır. Ek Yerleştirme duyurusu tarihleri 5 Ocak – 10 Ocak 2022 arası Bakanlığımız internet sitesinde yayınlanarak duyurulacaktır. Müracaatlar 11/01/2022 tarihinde başlayacak ve 13 /01/2022 tarihine kadar devam edecektir.  Yapılan  müracaatlar  sonucunda  oluşan  tercih  öncelik  sıralaması  ve dosya incelenmesi, hizmet  puanını  gösteren  liste yayınlanması 14/01/2022  başvuru ve hizmet puanlarına itiraz kabulü ve değerlendirilmesi 17.01.2022 tercih ve yerleştirmeye esas son listenin ilanı ve müdürlüğümüz internet sitesinde yayınlanması 18.01.2022 tarihi  http:/www.http://ardahanism.saglik.gov.tr/ web adresinde ilan edilecektir.  YERLEŞTİRME YAPILAN HEKİMLERİN GÖREVE BAŞLAMA SÜRESİ  YERLEŞTİRME TARİHİNDEN İTİBAREN  EN GEÇ 02.02.2022  TARİHİ SAAT 16:00 KADARDIR.

Yerleştirme işlemleri 19/01/2022(Çarşamba) günü saat  14:30’dan  itibaren  Müdürlüğümüz Toplantı Salonunda yapılacaktır. Yerleştirme işlemi bir komisyon tarafından yürütülecek ve karşılıklı olarak Aile Hekimliği Hizmet Sözleşmesi imzalanacaktır. Yerleştirme işlemi sonucunda Aile Hekimliği sözleşmesi imzalayan hekimler 30.06.2021  tarih ve 31527 sayılı Aile Hekimliği Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda işleme tabi tutulacaktır.

Yerleştirme sonuçları Müdürlüğümüz http:/ ardahanism.saglik.gov.tr web sayfasında yayınlanacaktır.

 

YERLEŞTİRME İŞLEMLERİNDE UYULACAK ESASLAR

Yerleştirme işlemleri 25/01/2013  tarih ve 28539 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği ( Aile Hekimliği Uygulamasında Atama ve Nakillerle İlgili Usul ve Esaslar Madde 15) çerçevesinde aşağıdaki sıralamaya göre yapılacaktır.

 

  1. Askerlik dönüşü veya doğum sonrası bir defalık tercih hakkı bulunan aile hekimleri: bu grupta bulunan aile hekimlerine askerlik veya doğum sonrası kamu görevine başlama tarihine göre öncelik verilir. Kamu görevlisi olmayan hekimler için ise müdürlüğe başvuru tarihine göre öncelik verilir.

   b)    Yerleştirme sırasında aile sağlığı merkezinde uzman aile hekimliği kontenjanı var ise; o pozisyonu önce o ilde                                      aile hekimliği yapan aile hekimliği uzmanları, daha sonra ildeki diğer aile hekimliği uzmanları.

   c)  Sözleşmeli aile hekimi olarak görev yapanlar, (a) bendindeki bir defalık tercih hakkını kullanmayan aile hekimleri, yargı kararının uygulanması nedeniyle sözleşmesi feshedilen aile hekimleri, Sağlık Bakanlığı Atama ve Nakil Yönetmeliği kapsamında mazeret nedeni ile naklen tayin olanlardan atama kararından önceki son bir yıl boyunca aile hekimliği yapmış olanlar.

   ç)  Varsa yedek liste: İlk yerleştirme esnasında yedek listeye giren hekimler müteakip yerleştirmede sıra kendilerine gelmesine rağmen yerleşmezler ise yedek listeden çıkarılırlar.

   d)   İl içindeki tabip ve uzman tabipler.

 3359 sayılı kanun kapsamında Devlet Hizmet yükümlüsü olarak görev Hekimler (Aile Hekimliği uzmanları dahil ) sadece kadrolarının bulunduğu ilçe sınırları içerisinde veya aynı il içerisinde olmak kaydıyla sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralamasına göre kadronun bulunduğu ilçe ile aynı gelişmişlik seviyesinde yada daha düşük gelişmişlik seviyesinde bulunan ilçe sınırları içerisinde Aile Hekimliği pozisyonlarına başvurarak yerleşebileceklerdir.

                 

Yerleştirme işleminde, her gruptaki hekimler önce kendi içinde hizmet puanına göre sıralanır ve o gruptakilerden en yüksek hizmet puanı olan hekimden başlamak üzere tercihlerine göre yerleştirme yapılır (Eğitimden kazanılan ek puanlar sadece aile hekimliği ilk yerleştirmelerinde kullanılmak üzere hizmet puanına eklendiğinden bu yerleştirmede dikkate alınmayacaktır). Yerleştirme yapılan gruptaki işlemlerin bitmesi ile bir alt gruba geçilerek aynı işlemler tekrar edilir.

Yerleştirmeye açılan Aile Hekimliği birimine, Ek yerleştirme işlemi sonucunda atanmaya hak kazanan Hekimler, birimde görev yapan Aile Hekimlerinin ilişkilerini kesmelerine mütakip göreve başlatılacaktır.

Yerleştirmenin yapılacağı ilde halen sözleşmeli aile hekimi olarak görev yapan personelin boş pozisyonları tercih etmesi halinde bu personelin boşalttığı pozisyonlar ile birlikte bütün yerleştirme işlemleri tek oturumda tamamlanır

   Yerleştirme işlemleri için, adayın geçerli bir kimlik belgesiyle birlikte bizzat kendisinin gelmesi şarttır. Ancak hastalık, acil durum, yakının vefatı vb. mücbir bir mazereti olanlar, noter onaylı “Ardahan İli Aile Hekimliği 2022.1(Bir)Ek Yerleştirme işleminde, sıram geldiğinde şahsım adına yer belirleme ve sözleşme yapma yetkisini ……….kimlik no’lu ………..’ya veriyorum’’ ibaresi olan vekaletname ile vekil kıldıkları kişi  aracılığı ile ek yerleştirme işlemine katılabilirler.

Aile hekimliği pozisyonunda göreve başlayan sözleşmeli aile hekimi, bu pozisyonda fiilen bir yıl çalışmadan aynı ilde başka bir aile hekimliği pozisyonuna nakil talebinde bulunamaz. Bir yıllık fiilen çalışma süresinin hesaplanmasında, hafta sonu,yıllık izin ve resmi tatil günleri fiili çalışmadan sayılır. Ancak mazeret ve hastalık izinli geçirilen günler ise fiili çalışmadan sayılmaz. Bu kısıtlama uygulamaya geçilen pilot ilde ilk bir yıllık dönemde uygulanmaz.

Boşalan pozisyona müracaatı kabul edilen aile hekimi onbeş gün içinde görevine başlamak zorundadır.

 İSTENEN BELGELER

 

3359 sayılı kanun kapsamında Devlet Hizmet yükümlüsü olarak görev yapan Hekimler (Aile Hekimliği uzmanları dahil ) sadece kadrolarının bulunduğu ilçe sınırları içerisinde veya aynı il içerisinde olmak kaydıyla sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralamasına göre kadronun bulunduğu ilçe ile aynı gelişmişlik seviyesinde yada daha düşük gelişmişlik seviyesinde bulunan ilçe sınırları içerisinde Aile Hekimliği pozisyonlarına başvurarak yerleşebileceklerdir.

 

- İlimizde halen Aile Hekimi olarak görev yapan hekimlerden istenecek belgeler:

  • Başvuru Dilekçesi ( EK 2 ).
  • Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Ocak 2022 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır)

                - İdari görev yapan hekimlerden istenecek belgeler:

  • Başvuru Dilekçesi ( EK 3 ),
  • İdari görevinden ayrılmasının uygun görülmediğini gösterir yazılı resmi belge
  • Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Ocak 2022 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır)2 adet fotoğraf

               - Daha evvel başvurusu olan hekimlerden istenecek belgeler:

  • Başvuru Dilekçesi ( EK 4 ).
  • Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 OCAK 2022 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır)

    - Kadrosu veya pozisyonu ilimizde olan Aile Hekimliği uzmanları ile tabip / diğer uzman tabiplerden

       İstenecek belgeler:

  • Başvuru Dilekçesi ( EK 5 ),2 adet fotoğref
  • Aile Hekimi Bilgi Formu ( EK 1 ),
  • Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi ( PBS )’den alınan 1 Ocak 2022 tarihine ait Hizmet Puan Belgesi ( Bu belgede puanlarını kabul ettiklerini gösterir imzaları olacaktır.),
  • Aile Hekimliği 1.Aşama Uyum Eğitimi Sertifikasının o­naylı örneği (Aile  Hekimliği uzmanları hariç )
  • Sağlık Bakanlığı dışındaki kamu kurumlarında çalışan hekimler kadrosunun bulunduğu kurumdan alacakları onaylı Hizmet Cetveli
    • Nüfus cüzdanı fotokopisi.
    • Aile hekimi iken, askerlik veya doğum sonrası ücretsiz izin nedeniyle görevinden ayrılan hekimler: Askerlik sonrası / Doğum Sonrası (Ücretsiz İzin Sonrası) göreve başlama tarihini gösterir belge.

 

  • Aile hekimliği yerleştirmeleri il bazında yapılır. İldeki kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan aile hekimliği uzmanları, tabipler ve diğer uzman tabiplerden muvafakati verilenler başvuru yaparlar. Yerleştirmeler bentlere göre ve bentler içerisinde de (a) bendi hariç en yüksek hizmet puanından başlamak üzere tercihlere göre yapılır.

     

  •  Sağlık Bakanlığı  Yönetim  Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün 13.12.2017  tarihli ve 2017/21  sayılı Aile hekimliğine geçişte muvafakat işlemleri konulu genelgesi yayınlanmıştır . Aile Hekimliği Ek Yerleştirme İşlemlerinde başvurularda muvafakat değerlendirmesi , aşağıda yer alan genelgeye göre  yapılacaktır.

       * Nüfuslar güncel nüfus sayılarına göre düzenlenmiş

               Yerleştirme işlemini müteakip 15 gün içerisinde yeni pozisyonlarda başlayış yapılır

ARDAHAN İLİ BOŞ OLAN AİLE HEKİMLİĞİ POZİSYONLARI

Sıra No

ASM Adı

AH Bölgesi

Aile Sağlığı Elemanı

Mobil Nüfus *

Yerleşik Nüfus

Yerinde Sağlık Hizmeti

Toplam Nüfus *

1

ARDAHAN DAMAL 1 NOLU ASM

750303 NOLU AHB

VAR

0

1558

0

1558

 

ARDAHAN HANAK 1 NOLU ASM

750404 NOLU AHB

VAR

0

1909

0

1909

 

ARDAHAN ÇILDIR 1 NOLU ASM

750203 NOLU AHB

VAR

1482

828

0

2310

             

                                       

 

                                   

 

 

 

                                            

 

 

                                             AİLE HEKİMLİĞİNE GEÇİŞTE MUVAFAKAT İŞLEMLERİ

Aile Hekimliğine geçişte muvafakat işlemlerinde Bakanlığımızın 2020/1 ve 2021/8  sayılı genelge hükümleri uygulanacaktır.

EKLER İÇİN TIKLAYINIZ....